۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

سرکوب اعتراضات مردمی در روستاهای آذربایجان شرقی


 نیروهای یگان ویژه با حمله به اعترضات مردم بی‌دفاع در روستای "موتالیق" و "قالا کندی" و "آبش احمد" موجب مجروح شدن عده‌ای از شهروندان شدند و در چند روز اخیر نیز حضور محسوسی در این مناطق دارند.
یک منبع آگاه به گزارشگر هرانا گفت: بر اساس شنیده‌ها فردی سپاهی با نام {محفوظ در هرانا} نماینده پیشین مجلس با همکاری مافیای اقتصادی سپاه از مدت‌ها قبل اراضی روستائیان را غصب کرده و ساختمان جدیدی برای آبگرم "موتالیق" در‌‌‌ همان اراضی احداث نموده است.
در پی مراجعه استاندار آذربایجان شرقی به این روستا برای افتتاح ساختمان جدید اهالی روستا به اصرار موفق به ملاقات با استاندار شدند و ازعواقب افتتاح این ساختمان و تاثیر بد اقتصادی آن با وی گفتگو کردند.
استاندار اظهار می‌کند که در احداث ساختمان فوق هیچ نقشی نداشته و دستوری برای توقف آن نیز نمی‌تواند صادر کند. در حین این ملاقات و درگیری لفظی، مردم با حمله نیروهای یگان ویژه مواجه می‌شوند.
نیروهای یگان ویژه با باتوم به مردم حمله کرده و با شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی باعث ایجاد رعب و وحشت در میان کودکان و زنان روستا‌ها بخش "آبش احمد" می‌شوند. در این حمله شماری زخمی شده و کودکان بسیاری نیز هنوز از عواقب گاز اشک آور رنج می‌برند.
گزارش فوق حاکیست که افراد مجروح این حادثه از ترس دستگیری و برای مداوای خود به مراکز بهداشتی شهرهای مجاور پناه برده‌اند.
با گذشت چند روز هنوز بخش آبش احمد در محاصره نیروهای یگان ویژه قرار داشته و جو امنیتی شدیدی بر این مناطق حاکم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر