۱۳۹۱ مهر ۱, شنبه

شکنجه زندانی سیاسی معلول دهه ۶۰ برای گرفتن توبه نامه




بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»، بازجویی چند ساعته و شکنجه جسمی زندانی سیاسی دهه ۶۰ به منظور وادار کردن او به اعترافات تلویزیونی علیه اعتقاداتش توسط بازجویان در اداره اطلاعات رشت.
زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ که نزدیگ به یک سال است از محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی اش می گذرد، اما بازجویان وزارت اطلاعات آزادی وی را منوط به نوشتن توبه نامه و اعترافات تلویزیونی نموده اند.
مدتی پیش بازجویان وزارت اطلاعات او را از زندان لاکان  به اداره اطلاعات رشت منتقل کردند و توسط بازجویان وزارت اطلاعات چندین ساعت مورد بازجویی توام با وعده و شکنجه های جسمی قرار دادند. شکنجه گران ولی فقیه او را تحت فشارهای شدید غیر انسانی قرار دادند که یا باید توبه نامه  و اعترافات تلویزیونی نماید و یا اینکه پرونده جدیدی علیه او خواهند گشود و محکومیت سنگینی علیه وی بکار خواهند برد.
علیرغم معلولیت شدید و قرار داشتن بر روی صندلی چرخدار  و بیماریهای متعدد که به دلیل بودن در زندان و عدم درمان متحمل می شود و همچنین شکنجه های جسمی  بازجویان ، اما زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا به خواست  دست رد زد و مرعوب شکنجه و فریب وعده های آنها نگردید.
بازجویان ولی فقیه این زندانی سیاسی را که با جسمی معلول و بر صندلی چرخدار قرار داشت و کبودیهای حاصل از شکنجه های جسمی به سلولش بازگرداندند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر