۱۳۹۱ شهریور ۲۳, پنجشنبه

افشای جعل خبر پاسدار قاسم خانی در مورد فروش نفت به مصر




اسامه کمال، وزیر نفت مصر، روز سه شنبه ادعای پاسدار رستم قاسم خانی، وزیر نفت رژیم را تکذیب کرده و گفت: "همه آنچه که در مورد مذاکرات برای خرید نفت ایران منتشر شده، کاملا عاری از حقیقت است."
این در حالی اتفاق می افتد که پاسدار قاسم خانی بنا به گفته هفته گذشته اسامه کمال با روزنامه مصری الاهرام که "
هیچ مانعی برای واردات نفت خام ایران به مصر و پالایش آن وجود ندارد"، رویاهای خود را حقیقت یافته می بیند، اقدام به جعل خبر کرده و ادعا می کند: "برای فروش نفت به مصر در حال مذاکره هستیم."
اسامه کمال که دروغ همتای ایرانی اش او را برآشفته کرده، می گوید: "
تاکنون هیچ نوع مذاکره‌ای در این باره با ایران نداشته ام و تمامی گفته‌ها درباره مذاکرات نفتی ایران و مصر نادرست است."
به نظر می رسد رویه پایوران جمهوری اسلامی در جعل خبر و طرف مقابل را در مقابل عمل انجام شده قرار دادن، در مورد مصر کارساز نیست. این اولین باری نیست که پایوران رژیم درمورد مصر اقدام به خبر سازی و انتشار آن می کنند. پس از انتشار مصاحبه ساختگی خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران با محمد مرسی و تحریف سخنرانی او در کنفرانس عدم تعهد در تهران که باعث جنجال رسانه ای و مشکلات دیپلماتیک شد، اکنون نوبت به پاسدار قاسم خانی رسیده است که خبر جعل کند و زیر مجموعه خود را در حال مذاکره برای فروش نفت جا بزند.
اینکه دروغگویی برای مصرف داخلی رویه همیشگی سردمداران رژیم جمهوری اسلامی است، موضوع جدید و تازه ای نیست. اما جعل خبر و کار کردن آن و کشاندن پای کشورهای دیگر به تبلیغات رسانه ای رژیم اکنون ابعاد تازه ای یافته است که پی در پی به ضد خود تبدیل می شود.
نه با دروغگویی، پاسدار قاسمی می تواند رابطه سرد دیپلماتیک مصر و رژیم را ترمیم کند و نه فروش نفت به مصر خواهد توانست دردی از تحریم گسترده آن دوا کند. پس این جعلیات می تواند مصرف داخلی داشته باشد که با توجه به گسترش ارتباطات جهانی به سرعت افشا می شود و پایوران رژیم را بیش از گذشته روسیاه می سازد.
جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر