جهان : با وجود اینکه ایران از لحاظ ظرفیت های بالقوه گردشگردی جزو ۱۰ کشور اول دنیا قرار دارد، بررسی ها نشان می دهد که از نظر تعداد گردشگر و درآمد حاصل از این صنعت در میان ۱۰ کشور انتهایی رتبه بندی قرار داریم.
فرزاد مقدم، کارشناس گردشگری با بیان این مطلب گفت: در سال های اخیر شاهد سرمایه گذاری هنگفت و البته هدفمند کشورها در حوزه گردشگری هستیم و نتیجه این سرمایه گذاری ها، افزایش چشمگیر درآمد این کشورها از صنعت گردشگری بوده است. به عنوان مثال کشور بنگلادش که از نظر جاذبه های گردشگری داشت های فراوانی ندارد، توانسته با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در ارتباط با ایجاد برند گردشگری ملی برای خود، درآمد حاصل از این صنعت را تا ۴ برابر افزایش دهد.
این کارشناس بازاریابی گردشگری افزود: امروزه ثابت شده است که اگر در مورد گردشگری آنچه از ظرفیت ها و داشته های بالقوه مهم تر است، ذهنیتی است که از کشور خود برای گردشگران ایجاد می کنیم. بنابراین برندسازی ملی برای گردشگری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
فرزاد مقدم، کارشناس گردشگری با بیان این مطلب گفت: در سال های اخیر شاهد سرمایه گذاری هنگفت و البته هدفمند کشورها در حوزه گردشگری هستیم و نتیجه این سرمایه گذاری ها، افزایش چشمگیر درآمد این کشورها از صنعت گردشگری بوده است. به عنوان مثال کشور بنگلادش که از نظر جاذبه های گردشگری داشت های فراوانی ندارد، توانسته با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در ارتباط با ایجاد برند گردشگری ملی برای خود، درآمد حاصل از این صنعت را تا ۴ برابر افزایش دهد.
این کارشناس بازاریابی گردشگری افزود: امروزه ثابت شده است که اگر در مورد گردشگری آنچه از ظرفیت ها و داشته های بالقوه مهم تر است، ذهنیتی است که از کشور خود برای گردشگران ایجاد می کنیم. بنابراین برندسازی ملی برای گردشگری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر