۱۳۹۱ مرداد ۲۱, شنبه

تصفیه حساب ناطق نوری با خامنه ای




حُجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، یکی از قُربانیان پروژه شکست خورده یکدست سازی قُدرت، پس از مُدتها سُکوت و گوشه نشینی، به گونه غیر مُنتظره ای دست به تصفیه حساب با آیت الله خامنه ای زده است.
رییس دفتر بازرسی آیت الله خامنه ای در سُخنانی که به طور گُسترده ای بازتاب یافت، اتهامات مالی که آقای احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه در سال 88 به وی و اعضای خانواده اش وارد آورد را به گونه ضمنی دسیسه توصیف کرد و از ولینعمت او بازخواست کرد: "اگر نسبتی داده شد، چرا تحقیق نشد، بررسی نشد که این درست است یا درست نیست؟ واقعا برای من سوال است و اصلا این برای من مساله است، برای جامعه هم مساله است."
آقای ناطق نوری همچنین به خیمه شب بازی نزدیکان و حُقوق بگیران آیت الله خامنه ای با هدف تراشیدن جایگاه آسمانی برای وی حمله کرد و آن را "مُزخرف گویی" نامید. او به این وسیله بر بی ثمری یکی از راهکارهای پایه ای دستگاه قُدرت برای ترمیم اقتدار درهم شکسته شده "رهبر" در جریان خیزشهای 88 و 89 در "بالا و "پایین"، تاکید کرد.
انتقادهای بی پرده حُجت الاسلام ناطق نوری از آیت الله خامنه ای، همزمان با موضع گیری چالشی آقای رفسنجانی در برابر راه حل آقای خامنه ای برای فرار از بُحران اقتصادی و تحریمها زیر عُنوان "اقتصاد مُقاومتی" صورت می گیرد. او ضمن یادآوری اینکه "ما نباید با درآمد سرشار نفتی سالیان گذشته به اینجا می‌رسیدیم"، بر مسوولیت ولی فقیه و گُماشتگانش در شکل گیری شرایط فعلی اینگونه انگُشت گذاشته بود: "مجموعه‌ای از عملكردها و سیاستها، امروز ما را به اقتصاد مُقاومتی رسانده."
آقای رفسنجانی همچنین به صراحت نسبت به کارایی راه حل آیت الله خامنه ای ابراز تردید کرده بود. او کنایه زنان گفت، "لازم است این راهکار جدید ابتدا به دُرُستی تعریف شود" تا سپس بیافزاید: "اجرای اقتصاد مُقاومتی، مُجریانی کاردان، صالح و لایق می‌خواهد."
به مُوازات تشدید بُحران معیشتی در داخل و انزوای اقتصادی و سیاسی روزافزون جمهوری اسلامی در سطح بین المللی، چنین می نماید که آقای خامنه ای با فشار بیشتری از جانب رُقبای خود روبرو شده باشد. ارزیابیهای "رهبر" از شرایط و حتی زیر دستان خود نادُرُست از آب درآمده و نزدیک به هیچیک از وعده ها و پیش بینیهای خوش بینانه او نیز به واقعیت نپیوسته است. این می تواند زمین مُناسبی برای سر باز کردن دوباره یک بُحران سیاسی تعیین تکلیف نشده باشد که پس از خیز آقای خامنه ای و همدستانش برای یکدست سازی شکل گرفت.منصور امان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر