۱۳۹۱ مرداد ۲۷, جمعه

شکست و تحقیر رژیم ولایت فقیه در اجلاس مکه




انتشار بیانیه پایانی نشست سه روزه سازمان همکاری کشورهای اسلامی در مکه، شکست کامل دیپلماسی رژیم ولایت فقیه را به نمایش گذاشت. حضور احمدی نژاد، نماینده ولی فقیه خود خوانده جهان اسلام در این کنفرانس نه تنها نتوانست در روند آن تاثیری بگذارد، بلکه رای قاطع تمامی 57 کشور حاضر در کنفرانس به جز ایران و الجزایر مبنی بر تعلیق عضویت سوریه در این تشکل، ته مانده اعتماد به نفس علی خامنه ای را نیز نابود کرد. به همین دلیل او با کنار گذاری موقت بحران سوریه، روانه منطقه زلزله زده آذربایجان شد تا اندکی از تحقیر و شکست خود را جبران کند.
احمدی نژاد، پادوی علی خامنه ای در مسند ریاست جمهوری، به همراه علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه و چند تن دیگر از اعضای کابینه همچون 
حمید بقایی، معاون اجرایی، اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر و مجتبی ثمره‌هاشمی، مشاور ارشد خود یک روز زودتر در این نشست شرکت کرده بود. اما او بدون شرکت در جلسه پایانی این نشست، عربستان را ترک کرده و به کشور بازگشت. حضور بدون تاثیر او و تیم همراهش در این نشست و - برخلاف ادعاها و لاف و گزاف پایوران رژیم - دولا و راست شدن آنها در برابر ملک عبدالله و دیگر سران عربستان سعودی نیز نتوانست کاری به جز حقیر تر کردن آنها بنماید. دلقک بازی نمایندگان ولی فقیه جهان اسلام تا بدانجا رسید که احمدی نژاد با لنگ قطیفه در دیدار دیپلماتیک شرکت کرد و صالحی با بانگ رسا فریاد بر آورد که خود را در خانه خویش احساس می کند.
اما بدون توجه به این شامورتی بازیها و دولا و راست شدنها، در بیانیه پایانی این نشست که صبح پنجشنبه توسط اکمل الدین احسان اوغلو، دبیر کل این تشکل منتشر شد، آمده است: "
سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی برای رژیمهایی که مردم خود را می کشند، جایی ندارد."
با این حساب، سران 57 کشور شرکت کننده در این اجلاس رای به تعلیق عضویت سوریه دادند و اینگونه پوزه ولی فقیه و نمایندگان آن را که ادعای رهبری جهان اسلام را دارند، به خاک مالیدند. به دلیل همین ناکامی است که احمدی نژاد بدن شرکت در نشست پایانی، مکه را ترک کرد تا بیش از این سرافکندگی را برای خود و علی خامنه ای ببار نیاورد.
سوریه که سال گذشته از اجلاس سران عرب نیز اخراج شده بود، با تعلیق عضویت در سازمان همکاری کشورهای اسلامی بیش از گذشته منزوی شد. تلاش رژیم ولی فقیه برای حمایت از رژیم سوریه نه تنها نتوانست در این مورد کار ساز باشد، بلکه باعث انزجار بیشتر از رژیم ولایت فقیه در بین کشورهای اسلامی نیز گردید.
به این ترتیب، رژیم ولی فقیه در کنار رژیم سوریه نه تنها بازنده دیپلماتیک این نشست شدند، بلکه انزجار کشورهای دیگر از سرکوبگران مردم را نیز به نمایش گذاردند که در بیانیه پایانی نشست به خوبی به آن اشاره می شود: "
جهان دیگر نمی تواند حکومتی را بپذیرد که با هواپیما، تانک و توپخانه سنگین، مردم خودش را قتل عام می کند."جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر