۱۳۹۱ مرداد ۲۷, جمعه

هاشم شعبانی زندانی سیاسی عرب در حال مرگ است

هاشم شعبانی زندانی سیاسی عرب پس از یکسال و اندی تحمل شکنجه روحی وروانی و شکنجه جسمانی به دلیل احتمال فوت، ایشان را روز چهارشنبه 25 مردادماه از بازداشتگاه ادراه اطلاعات به زندان کارون منتقل کردند.
به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز، هاشم شعبانی که شاعر، دبیر دبیرستانهای شهر خلفیه (خلف آباد) در جنوب شرق اهواز ، فارقالتحصیل ادبیات عرب و دانشجوی علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد است، بیش از یک سال است که در سلول های انفرادی اداره اطلاعات استان تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی و شکنجه جسمانی قرار گرفته است. 
هاشم شعبانی به دلیل وخامت حال و احتمال مرگ ناشی از شکنجه مستمر او را از بازداشتگاه اطلاعات به زندان کارون منتقل کردهاند.

منابع حقوق بشری می گویند، مدیریت زندان کارون با توجه به وضعیت وخیم این زندانی سیاسی تصمیم به انتقال او به بیمارستان گرفت اما این تصمیم با مخالفت اداره اطلاعات مواجه شد. بنا به گفته فعالان حقوقبشری احتمال قوی وجود دارد که هاشم شعبانی در روزها یا ساعتهای آینده بمیرد.

تا به حال 6 زندانی سیاسی عرب در اثر شکنجه روحی وروانی و شکنجه جسمانی در بازداشتگاههای مختلف ادارات اطلاعات شهرستانهای حمیدیه، اهواز، دزفول، شوش و دیگر شهر جان باختند.

غیبان عبیداوی از حمیدیه، محمد چلداوی از اهواز، رضا مغامسی از دزفول، محمد کعبی از شوش، ناصر آلبوشوکه از اهواز و علیرضا غبیشاوی از اهالی خلفیه بر اثر شکنجه مستمر در بازداشتگاههای اطلاعات کشته شدند.
بنا به گزارش فعالان حقوق بشر هنوز از سرنوشت وزنده بودن دیگر زندانیان سیاسی همپرونده با هاشم شعبانی چون؛ محمد علی عموری، هادی راشدی، برادران جابر ومختار البوشوکه، رحمان عساکره و دیگر زندانیان اطلاعی در دست نیست. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر