۱۳۹۱ شهریور ۳, جمعه

دستگیری امدادگران مردمی محکوم است





دستگیری جوانانی که داوطلبانه برای کمک به زلزله زدگان اخیر در یکی از نقاط زلزله زده حضور داشتند، ضعف و ترس رژیم از هر گونه تشکل و حرکت جمعی مستقل را نشان می دهد. پایوران رژیم با عدم انعکاس ابعاد خُسرانهای زلزله، تلاش کردند تا در مقابل همبستگی و برقراری پیوند مردمی با زلزله زدگان مانع ایجاد کنند.
 وضعیت فاجعه بار زلزله زدگان عمق بی رحمی رژیمی را نشان می دهد که ثروت مردمی را هزینه نظامیگری و برنامه های اتمی می کند.
تصاویر ویران شده خانه های مردم محروم آذربایجان بار دیگر بی عدالتی رژیم ولایت فقیه را نشان داد. شعارهای پوچ و عوام فریبانه ولی فقیه و گماشته اش در زیر آوار دفن شد. مردم محروم نه تنها پول نفت به سفره هایشان نرفت بلکه از کمکهای بشردوستانه دیگران هم محروم می شوند.
بر اساس گزارشهای پخش شده، مردم محل گفته اند که سپاه به کمکهای ارسالی از کشورهای دیگر دست اندازی می کند و آنها را غصب می کند. بدون شک سرنوشت کالاهای اهدایی به سرنوشت کمکهای ارسالی به مردم زلرله زده در بم دچار خواهد شد. بسیاری از چادرهای اهدایی به مردم زلزله زده در بم بعدها در صف کالاهای برای فروش در برخی مغازه ها قرار گرفته بود.
بر اساس خبرهای پخش شده روز پنجشنبه اول شهریور، ماموران رژیم به چادر امدادگران داوطلب که برای سازماندهی کمکهای مردمی در محل به سر می بردند یورش برده و تعدادی از آنها را دستگیر کردند. عدم اعتماد مردم به نهادهای دولتی، خشم پایوران رژیم را برانگیخت. روند شکل گیری حرکتهای مردمی در آذربایجان برای کمک به مردم دست ماموران و سپاه را از دزدی کوتاه می کند. از طرف دیگر باعث تقویت نهادهای مردمی و همبستگی آنان می شود.
دستگیری امدادگران مردمی محکوم است. این انسان دوستان باید آزاد شوند. 
زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر