۱۳۹۱ مرداد ۱۹, پنجشنبه

کاری کنید که بیمه به زور پول نگیرد؛تامین اجتماعی جیب ما را نزند، مابقی پیشکش!




اعتدال
علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: در بحث بیمه بیکاری شورای نگهبان روی یک بند با ما اختلاف دارد و ما در بحث یک درصد سهم دولت در این بیمه که باید به صندوق کمک کند مصالحه کرده ایم .
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مربوط به اشتباه بودن سیاستهای جمعیتی افزود: طرح زاد ولد که مطرح شده جای بحث دارد چرا که از سیاستهای تحدید جمعیتی در چند سال گذشته تنها کارگرها بودند که آسیب جدی دیدند و تنها برای این دسته مشکل ایجاد شد و حذف بیمه فرزند چهارم به بعد مشکلات زیادی برای آنان ایجاد کرد.
وی افزود: تامین اجتماعی با تصویب قانونی ، بچه چهارم به بعد را از شمول بیمه حذف کرد و هنوز این قانون برای گارگران و مشمولان تامین اجتماعی لغو نشده و همزمان به تشویق برای زاد و ولد پرداخته شده است ؛ ما می گوییم حداقل قبل از تشویق مردم به زاد و ولد ، این قانون را حذف کنید و به قول معروف گر قرار است مست گیرند ، هر آن که هست گیرند.
محجوب گفت: سریعا قانون محرومیت بیمه ای بچه چهارم را لغو کنید تا این بندگان خدا به خاطر این قانون اشتباه هزینه های بیشتری نپردازند ؛ بچه چهارم را آن زمان در مصوبه ای که داده شد هیچ شمردند و ما می خواستیم دو فوریتی این مشکل را حل کنیم ، که کمیسیون بهداشت مدعی شد دارد قانون می نویسد و من دوباره از دکتر مرندی گله کردم که شما عرض کردید فوریت نیاورید ما مشکل را حل می کنیم در حالی که هنوز کاری صورت نگرفته است.
وی افزود: حقوق کارگران با این قانون پایمال شده است و کارگران ناچارند برای فرزند چهارم به بعد به صندوق تامین اجتماعی پول بپردازند ؛ همین قانون را لغو کنند ، نمی خواهیم راجع به مابقی بحثی کنیم.
محجوب در خاتمه گفت: تامین اجتماعی کاری کند تا بیمه به زور از مردم پول نگیرد و ما می گوییم شما جیب ما را نزن ، ما بقی پیشکش!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر