۱۳۹۱ شهریور ۵, یکشنبه

ترس از حضور همبسته مردم در خیابان






برقراری حکومت نظامی و تعطیلی 5 روزه به بهانه برقرراری امنیت برای برگزاری کنفرانس کشورهای غیر متعهد، وضعیت بحرانی رژیم را نشان می دهد. آرایش نظامی در خیابانها با حضور گله های پاسدار و بسیج و نیروهای انتظامی دو نکته را بیان می کند. نکته اول، امکان خودسازمادهی و حرکتهای جمعی در مردم وجود دارد و رژیم با ابزار سرکوبی مانع آن می شود. نکته دوم این که رژیم از بالفعل شدن همبستگی و سازماندهی مردم وحشت دارد و از هر طریق ممکن برای درهم شکستن آن استفاده می کند.

روز شنبه 4 شهریور، پاسدار احمدرضا رادان، جانشین سرکرده نیروی انتظامی اعلام کرد که برای تامین امنیتِ جلسه سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها، 110 هزار تن مامور در خیابانها بسیج شده اند. وی از وجود 360 ایستگاه بازرسی در سطح شهر تهران خبر داد. از این تعداد ایست بازرسی 200 دستکاه آن توسط پلیس و 160 تای بقیه در دست سپاه پاسداران است. تعدادی که پاسدار رادان به آن اشاره کرده نیروهای علنی کنترل مردم است. باید تعداد لباس شخصیها و ماموران مخفی و سرکوبگر را به این تعداد اضافه کرد. به راستی اگر ایران منطقه ای پیشرفته و امن و دموکراتیک است آن طور که ولی فقیه و گماشته وی در سخن پراکنیهایشان مدعی می شوند، چرا از حضور مردم در خیابان هراس دارند. چرا به خواسته زندانیان سیاسی برای دیدار با سران کشورها اجازه نمی دهند. چرا اجازه یک تظاهرات مسالمت آمیز را به مردم نمی دهند.

سرکرده نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در روزهای اجلاس مردم را تهدید می کند و اعلام می کند که ناجا با اقتدار کامل امنیت اجلاس را تامین خواهد کرد.
سرمقاله نویس روزنامه کیهان ارگان ولی فقیه، برگزاری اجلاس در تهران را «ابطال دکترین انزوای سیاسی ایران اسلامی» دانسته و مدعی می شود که با این اچلاس سیاست «نه شرقی، نه غربی» رژیم جواب داده است.

دور زدن بحران داخلی که همانا بحران سرنگونی است و صدور بحران به خارج از مرزهای ایران از جمله شگردهای پایوران رژیم است. متوسل شدن به کنفرانس کشورهایی که تاریخ مصرف آنها تمام شده و متعلق به جنگ سرد و جهان دو قطبی بودند، بر خلاف سرمفاله نویس کیهان شریعتمداری، بطلان سیاست نه شرقی و نه غربی است. وابسته بودن کشورهای شرکت کننده به نظام جدید جهانی، خط کشیدن بر سرمایه گذاری هنگفت رژیم بر کالبد مرده جنبش غیر متعهدها است. سران رژیم عنوان اجلاس را «صلح جهانی با مشارکت عمومی» اعلام کرده اند. عنوانی که طرح آن از طرف جمهوری اسلامی بیشتر به شوخی شباهت دارد.  زینت میرهاشمی 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر