۱۳۹۱ مرداد ۲۹, یکشنبه

سرکوبی از اقتدار نظام نیست






رژیم در بحرانی ترین شرایط در داخل و در ایزوله ترین موقعیت در روابط بین المللی است.  وضعیت ناپایدار حکومت بشار اسد، به عنوان حلقه ی استراتژیک برای خودنمایی جمهوری اسلامی در معادلات منطقه ای، موقعیت حکومت ولایت فقیه را بیش از هر زمان لرزان کرده است. در این موقعیت برخی از پایوران رژیم خود را در نوبت بعد از سقوط بشار اسد می بینند.
در این شرایط بحرانی اقدام به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران تلاشی برای تغییر مناسبات منطقه ای به نفع حل بحران روابط بین المللی از طرف رژیم است. اعلام تعطیل عمومی به مدت 5 روز نشانه عمق وحشت و ترس از بروز اعتراض مردمی به وضعیت موجود است. مردم ایران مخالف سیاستهای ماجراجویانه ولی فقیه و کارگزاران حکومتی هستند. امکان حضور مردم در خیابانها در روزهای برگزاری کنفرانس مزبور برای نشان دادن مخالفت خود با حکومت، وجود دارد.  سرکرده نیروی انتظامی پاسدار رادان از برقراری امنیت کامل در روزهای کنفرانس خبر داد. وی با امن شمردن ایران به عنوان «امن ترین کشور جهان» تعطیل عمومی در 5 روز را تسهیل در ترافیک شهر اعلام کرد. حذف مردم از خیابانها دقیقا به معنای ناامنی رژیم است.
کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در حالی میهمان رژیم می شوند که تاریخ مصرفشان گذشته است. این بلوک سیاسی بعد از پایان جنگ سرد به عنوان نهادی تاثیر گذار نقش ندارد. توسل رژیم به چنین نهادی از یک منظر نشانی از تلاش برای درآمدن از بحران کنونی در روابط بین المللی است. رژیم با باج دادن به سران برخی از کشورها و صرف هزینه های گزاف برای برقراری کنفرانس قصد دارد بدون پذیرش قطعنامه های سازمان ملل، تحریمها را به نفع خود کاهش دهد و یا از طریق کشورهای به اصطلاح غیر متعهد آنها را دور بزند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:«برگزاری این اجلاس در تهران سبب می شود ایران محور تمرکز و توجهات سیاسی قرار گیرد.»
سخن پراکنیهای سران رژیم به ویژه احمدی نژاد در اجلاس فوق از پیش روشن است. ادعای توانایی در مدیریت جهان با حرفهای کلی و بدون مکان و زمان با قصد صدور بحران به خارج از ایران، شیوه هایی است که در شرایط فعلی خریداری ندارد.  سخن پراکنی احمدی نژاد در نمایش روز قدس از یک طرف دخالت در سرنوشت مردم فلسطین و از سوی دیگر دامن زدن به تنش در منطقه به ضرر مردم ایران است. استفاده از غیر متعهدها برای پیش بردن چنین سیاستی از پیش محکوم به شکست است.زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر