۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

دستگیری جاسوس و محاکمه تروریستهای صادراتی همزمان با برگزاری اجلاس تهران




درحالیکه رژیم جمهوری اسلامی در بوق و کرنا می دمد و اجلاس دوره ای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را نشانه خروج از انزوای سیاسی و ترمیم چهره  خود می داند، از ترکیه خبر می رسد که روز چهارشنبه وزارت امنیت ملی آن کشور 9 نفر را به جرم جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است. 
روزنامه "حریت" ترکیه گزارش می دهد که "در جریان چند عملیات همزمان در چند شهر ترکیه، این افراد دستگیر شده اند. منابع امنیتی اعلام کرده اند، پس از دستگیری دو نفر به نامهای شهرام ضرغام کوهی و محمدرضا اسماعیلی پور در شهر ایغدیر، دو ایرانی دیگر به طور همزمان وارد ترکیه شده و مشغول بررسی وضعیت و حوادث در رابطه با جنگ داخلی سوریه شده اند. یکی از این افراد در عملیاتی صبح روز چهارشنبه دستگیر اما فرد دوم به نام یعقوب آهن خوش موفق به فرار از مرز ترکیه شده است. همچنین در عملیات یاد شده شش نفر در استان ایغدیر، مرز نخجوان با ترکیه، یک نفر در استان آغری، یک نفر در کوجاعلی گبزه و فرد دیگری در استان وان بازداشت شده اند". این گزارش می افزاید، همگی این افراد برای وزارت اطلاعات ایران کار می کردند.
همچنین روز گذشته (چهارشنبه)، دادگاهی در باکو محاکمه 22 نفر از اتباع آن کشور را به جرم جاسوسی آغاز کرده است. این افراد به جرم همدستی و جاسوسی برای رژیم تهران و برنامه ریزی برای حملات تروریستی به سفارتخانه های آمریکا و اسراییل در باکو، پایتخت آذربایجان، محاکمه می شوند.
درحالیکه دخالت در امور دیگر کشورها با دستگیری تروریستهای صادراتی و ارسال جاسوس و برنامه ریزی برای نا امن کردن کشورهای همسایه همچنان ادامه دارد، رژیم سعی می کند با بهره برداری از اجلاس دوره ای کشورهای عضو عدم تعهد برای خود موقعیت دیپلماتیک بین المللی فراهم کند. اما مشخص است، رژیمی که در بین کشورهای منطقه به شدت منزوی است و روز به روز با آشکار شدن دخالتهای بیشترش مورد تنفر واقع می شود، با برگزاری این اجلاس آب در هاون می کوبد.
اجلاسی که به موازات دستگیری جاسوسها و محاکمه تروریستهای صادراتی در حال برگزاری است، نخواهد توانست گره گشای مشکلات رژیم شود.
جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر