۱۳۹۱ مرداد ۲۲, یکشنبه

تجمع کارگران نساجی مازندران در مقابل فرمانداری


کارگر نساجی مازندران در اعتراض به عدم دریافت ۲۶ ماه حقوق معوقه خود در مقابل فرمانداری قائمشهر تجمع کردند.
بنا به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی، دبیر خانه کارگر مازندران با اعلام این خبر گفت: صبح امروز ۱۵۰ کارگر کارخانه نساجی مازندران در اعتراض به عدم دریافت ۲۶ ماه حقوق معوقه پس از راهپیمایی در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کرده و نسبت به عدم توجه دولت به وضعیتشان اعتراض کردند.
او افزود: نساجی مازندران پس از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و جریان خصوصی سازی به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت دولت و همچنین واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولیدات این کارخانه دچار بحران مالی شده است.
این فعال کارگری اضافه کرد: نساجی مازندران در دو دهه گذشته بیش از ۷۰۰۰ کارگر داشته است که این تعداد طی چند سال اخیر به ۷۶۵ نفر کاهش یافته است.
او با بیان اینکه مشکلات مالی و اقتصادی کارگران نساجی مازندران نگران کننده است اظهار داشت: نساجی مازندران متشکل از نساجی تلار، نساجی طبرستان، گونی بافی و فاین نایس و نساجی تجن است که کارگرانشان با عدم دریافت بیش از ۲۶ ماه حقوق در شرایط سختی به سر می‌برند.
این فعال کارگری افزود: کارگران این واحد تولیدی دیگر توان پاسخگویی به حداقلهای یک زندگی را ندارند و شرمنده خانواده خود هستند.
دبیر خانه کارگر مازندران تصریح کرد: تعطیلی کارخانه نه تنها باعث از دست دادن شغل شده بلکه این کارگران به دنبال ماه‌ها عدم دریافت حقوق، آبرو و شرافت خود و خانواده‌هایشان را در خطر می‌بینند.
او با بیان اینکه مشکلات کارگران نساجی مازندران با برگزاری جلسات متعدد و تهدید و فشار مسئولان حل نخواهد شد تصریح کرد: رئیس جمهور باید به قول خود در سفر به استان مازندران که وعده احیاء کارخانه و حل مشکلات کارگران را داده بود پایبند باشد.
این فعال کارگری ادامه داد: هم اکنون کارگران نساجی مازندران حتی از عهده پرداخت قبوض آب و برق وتلفن و اجاره بهای مسکن، اقساط بانکی و همچنین از پرداختن هزینه‌های تحصیلی فرزندان خود نیز عاجز شده‌اند.
دریابیگی از رئیس دولت و رئیس قوه مقننه در خواست کرد برای حل مشکلات این کارگران با ارائه طرح‌های فوریتی و اختصاص بودجه‌ای برای پرداخت معوقات حقوقی اقدام کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر