۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

اعتصاب در مرز پرویزخان کرمانشاه

به گزارش یک منبع محلی در منطقه، از روز گذشته صدها کارگر "مرز پرویزخان" در استان کرمانشاه که طی دو هفته‌ی اخیر هیچ دستمزدی به آنان پرداخته نشده، کار خود را رها کردند.

یکی از کارگران شاغل در این مرز به تارنمای "کرمانشاه‌پست" گفت: چرا با گذشته دو هفته هنوز دستمزد ما را پرداخت نمی‌کنند؟ ولی آقایان هر روز سفره‌هایشان رنگی می‌شود و ما کارگران هر روز سفره‌هایمان خالی .

همچنین گزارشات حاکی از آن است که مسئولان حکومتی بازارچه، جهت جایگزینی کارگران اعتصابی به شهر قصرشیرین و دیگر نقاط شهری مراجعه نموده و تعدادی از بیکاران منطقه را گسیل کرده‌اند.

پیشتر خبرگزاری ایلنا در گزارشی از مرز رسمی پرویزخان به مشکلات بازرگانان و کارگران فعال در این مرز پرداخته و اعلام کرد: پرداخت نکردن بموقع دستمزد کارگران از سوی شرکت‌های متولی تخلیه و بارگیری، موجب سلب انگیزه‌ی مطلوب فعالیت این کارگران شده است.


5831.jpg
پاییز سال گذشته نیز اعتصابی از سوی کارگران شاغل در مرز پرویزخان روی داد که بعدها معاون عمرانی فرمانداری شهرستان قصرشیرین از حل و فصل مشکلات کارگران در تعامل با سایر ادارات خبر داد، وعده‌ی که با رویدادهای دیروز مرز پرویزخان نشان از خلف ‌وعده‌ی این مقام دولتی می‌باشد.

بازارچه‌ی پرویزخان که با مرز خسروی حدود 50% صادرات غیرنفتی ایران به عراق را به خود اختصاص داده، 14 سال قبل رسماً فعالیت خود را آغاز و هم‌اکنون بیش از دو هزار نفر در این بازارچه مشغول به کار هستند.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 24 هزار نفر جمعیت و داشتن بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با اقلیم کُردستان عراق دارای دو مرز رسمی و بین المللی پرویزخان و خسروی است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر