۱۳۹۱ آبان ۲۵, پنجشنبه

45 اعدام تنها در روز 23 آبان


از ابتداي آبان ماه، 96 زنداني اعدام شده اند كه نسبت به دوره مشابه سال گذشته سه بار بيشتر است
رژيم ضدبشري آخوندي در روز سه شنبه 23آبان در يك اقدام هولناك 35زنداني را در زندان مخوف وكيل آباد مشهد به طور جمعي به دار آويخت. چهار تن از آنان از جمله دو جوان 21 و 26ساله، از اتباع افغانستان بودند.
در همين روز دست كم هشت زنداني به طور جمعي در زندان گوهردشت كرج و يك زنداني نيز در زندان مركزي اصفهان و يك زنداني در نيريز (استان فارس) به دار آويخته شدند وشمار اعدامها صرفاً در روز سه شبنه به 45نفر رسيد.
سه زنداني نيز در روز چهارشنبه 24آبان در ملأعام در اراك و يك زنداني در اسلامشهر اعدام شدند.
دو روز پيش از آن يك زنداني در اردبيل اعدام شده بود. وي ازجمله 40زنداني بود كه به گفته دادستان جنايتكار اردبيل حكم اعدام براي آنان صادرشده و «به زودي» اعدام خواهند شد.
بدين ترتيب، از ابتداي آبان 96 زنداتي اعدام شده اند كه نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بيش از سه برابر است.
شمار اعدامها از ابتداي سال ميلادي دست كم به 440تن بالغ مي شود. كشتن زندانيان سياسي در زير شكنجه ازجمله ستار بهشتي و جميل سويدي در روزهاي اخير و اعدام مخفيانه و سربه نيست كردن زندانيان سياسي بخش ديگري از كارنامه سراسر جنايت رژيم در هفته ها و ماههاي اخير است.
ولي فقيه خون آشام نظام كه پايه هاي حكومتش بر چوبه هاي دار و بساط شكنجه استوار است، اكنون در هراس از فوران خشم مردم و براي به عقب انداختن سرنگوني محتوم خود به چنين سركوب وحشيانه و ضدانساني متوسل شده و از انجام هيچ اقدام شقاوت باري ابا ندارد.
تعلل و بي عملي در مقابل اين ديكتاتوري خونريز و تلاش براي ادامه مماشات با آنها همراهي در جنايتي است كه هر روز به طور فزاينده از مردم ايران قرباني مي گيرد. طرد اين رژيم از جامعه ملل و محاكمه سردمداران آن به‌خاطر جنايت عليه بشريت از جمله اعدام 120هزار زنداني سياسي لازمه وفاداري به اصول شناخته شده حقوق بشر، دموكراسي و عدالت است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر