۱۳۹۱ آبان ۱۷, چهارشنبه

سیزده نفر در تهران و شیراز اعدام شدند


حکم اعدام ۱۰ نفر در زندان اوین تهران و سه نفر در ملاء عام در شیراز به اتهام "قاچاق موادمخدر" صبح امروز چهارشنبه اجرا شد.
بنا به گزارش تارنمای دادستانی تهران، اسامی اعدام‌شدگان در زندان اوین عبارت است از "احمد تجری فرزند علی‌اکبر، شهرام یداللهی فرزند علی، یوسف کریم‌خانی زرنقی فرزند محمود، قادر ملکی فرزند محرم، عسگر فرجی نیری فرزند سلمان، عبدالقادر هادی تاجیک فرزند عبداله (عبدل)، سیدجلال حسینی فرزند عنایت‌الله، حمید غلامی فرزند یارولی، قهرمان قاسمی کرم جوان فرزند اصغر و ابراهیم برآهویی فرزند سیاه خان."
همچنین سه متهم به قاچاق مواد مخدر نیز صبح امروز چهارشنبه در شیراز و در ملاءعام به دار آویخته شدند. نام این افراد بشکل کامل منتشر نشده است.
حدود دو هفته پیش نیز ۱۰ نفر دیگر با اتهام مشابهی در تهران اعدام شده بودند. نام این ۱۰ نفر که دوشنبه اول آبان امسال اعدام شدند "فرشید رستمی، فرهاد مشهدی ابوالقاسم، علی درویشی، عباس عباسی نمکی، سعید صدیقی، حمید ربیعی، محمدعلی ربیعی، علی‌رضا مولایی، اسحاق لورگی و یوسف پرمر" اعلام شد.
ایران به نسبت جمعیت خود بیشترین تعداد اعدام‌ها در جهان را دارد. این کشور در مقابل اعتراض فعالان و نهادهای حقوق بشر در خصوص مجازات اعدام می‌گوید، این نوع مجازات یک مساله داخلی است.
به گفته صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران "اعدام‌ در تمام کشورهای اسلامی هست و جزو ارزش‌های اسلامی است."
احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران در تازه‌ترین گزارش خود که مهر امسال منتشر شد، خواهان توقف اجرای احکام اعدام در ایران گردید.
وی پیش از این نیز گفته بود حکم جرایم مربوط به مواد مخدر در جهان اعدام نیست و جمهوری اسلامی ایران باید اجرای حکم اعدام در این موارد را نیز قطع کند.
بان کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل نیز حدود یک ماه پیش از مسئولان جمهوری اسلامی خواست اجرای مجازات اعدام را به حالت تعلیق درآورند، قانون مجازات اسلامی و قوانین مربوط به نوجوانان را با موازین جهانی حقوق بشر سازگار کنند و مجازات‌های منع شده در حقوق بین‌الملل را کنار بگذارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر