۱۳۹۱ آبان ۲۵, پنجشنبه

جلوگیری از واردات دارو، قتل عمد شهروندان است




دولت محمود احمدی نژاد، گماشته برکشیده رهبر بر مسند ریاست جمهوری، از واردات دارو به کشور جلوگیری کرده و اکنون می رود که ذخایر دارویی کشور به انتها برسد و مردم در شرایط خطرناکی قرار گیرند.
در حالی که دارو و مواد غذایی شامل تحریمهای بین المللی نمی شود، مدتهاست که دولت احمدی نژاد با عوامفریبی و دروغگویی از واردات دارو جلوگیری کرده و دلیل کمبود آن را تحریمهای بین المللی اعلام می کند. پایوران رژیم سعی دارند تا با بازی با سلامت مردم، به آنان اینگونه بفهمانند که علت مشکلات آنان تحریمهایی است که به دلیل بحران آفرینی رژیم دامنگیر کشور شده است. به این دلیل به گفته حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت مجلس آخوندی: "
دولت ۶۰۰ میلیون دلار ارز مرجع برای واردات خودروهای لوکس اختصاص داده و برای واردات دارو حتی با دلار سه یا چهار هزار تومانی، هم در بانکها و هم در گمرک کارشکنی می‌شود."
یعنی به گفته این پایور رژیم، دولت نه تنها ارز مرجع برای واردات دارو تخصیص نداده، بلکه حتا برای واردات آن با ارز آزاد نیز کارشکنی می کند. چه چیزی به غیر از این می شود گفت که رژیم به عمد، شهروندان نیازمند دارو را برای مظلوم نمایی و عوام فریبی در تنگنای دارو قرار می دهد و تعداد از آنها را به قتل می رساند. بدیهی است که مسوول مرگ این شهروندان رژیمی است که بانک مرکزی آن نیازهای دارویی کشور را در لیست اولویت بندی در اولویت دوم قرار داده است. چه چیزی مهمتر از دارو ست که بانک مرکزی آنرا به رده دوم کشانده و از واردات آن حتا با ارز آزاد هم جلوگیری می کند؟ هرچند حسینعلی شهریاری در تلویزیون رژیم تلاش می کند تا مشکل کمبود دارو در کشور را به گردن دولت بیندازد، اما مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت نیز می گوید
: "طی ۶ ماه گذشته تلاش زیادی برای اختصاص ارز مرجع به شرکتهای واردکننده دارو و مواد اولیه دارویی انجام داده‌ایم، ولی موفق نشدیم و نمی‌دانیم این ارز در کجا مصرف شده است."
در حالیکه بسیاری آدرس این ارز مفقود شده را می دانند و بارها اعلام کرده اند که با ارز مرجع برای واردات دارو، ماشینهای لوکس و لوازم آرایش وارد کشور شده است. یعنی جوانی در جنوب غربی کشور به دلیل نداشتن داروی هموفیلی می میرد و آنوقت احمد قویدل، مدیر کانون هموفیلی، صدایش را بلند کرده و تحریمها را علت مرگ اعلام می کند. در حالیکه او می داند همریشانش در دولت باعث این جنایت شده اند.
این تنها نوک کوه یخ عمل جنایتکارانه ای است که پایوران رژیم جمهوری اسلامی انجام داده اند، زیرا به گفته 
رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آخوندی، "بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت و درمان، انبارهای دارویی باید برای شش ماه آینده کشور ذخیره داشته باشد، اما گزارشهای سازمان غذا و دارو نشان دهنده ناکافی بودن ذخایر دارویی بوده، به گونه‌ای که هم اکنون تنها برای دو ماه آینده دارو باقی مانده است".
همچنین شیر خشک، غذای کودک در اولویت 3 و 5 و 7 بانک مرکزی قرار دارد و هم اکنون کشور با کمبود آن مواجه است. داروی بیماران 
مبتلا به بیماریهای خاص نیز نایاب است و بسیاری تا کنون به علت عدم دسترسی جان باخته اند. چه کسی به جر مسوولان رژیم جمهوری اسلامی، کسانی که ارز مرجع را از این بیماران دریغ می کنند و حتا جلو واردات آن با ارز آزاد را نیز می گیرند، مسوول مرگ این شهروندان است؟
رژیم جمهوری اسلامی به عمد از ورود دارو و کالاهای ضروری مردم که شامل تحریم هم نمی شود، برای مظلوم نمایی و فشار به شهروندان جلوگیری می کند و مسوول مرگ آنان است. مرگ عامدانه شهروندان تمامی مسوولان رژیم جمهوری اسلامی را بر صندلی اتهام می نشاند که باید در دادگاهی عادلانه به این جرم محاکمه شوند.
جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر