۱۳۹۱ آبان ۲۳, سه‌شنبه

"دلایل خوب" آمانو برای هدایت "رهبر"




سخن از دور جدید مذاکرات پیرامون فعالیتهای هسته ای رژیم می رود که طی آن آمریکا رویکردی به سمت کاستن از شدت تحریمها را در پیش گرفته است. شرط این رویکرد به دست آوردن "امتیازاتی بیش از آنچه تا کنون مورد مذاکره بوده" اعلام شده است. در این باره صالحی، وزیر امور خارجه رژیم، می گوید، تصمیم گیر "مقام معظم رهبری است". از این رو، سوسوی چراغ سبز اجرا کنندگان همراه با ریاکاری و درغگوییهای معمول، به پای رهبر نوشته می شود.
در اوایل ماه سپتامبر سال جاری، آژانس بین المللی انرژی اتمی تصاویر ماهواره ای از پاکسازی سایت پارچین را برای نمایندگان عضو و نیز برخی از دیپلماتها به نمایش گذاشت. آژانس در گزارش خود در این باره اعلام کرد که تاسیسات پارچین به اندازه‌ای دستکاری شده‌اند که امکان تحقیق و تجسس در آن در عمل از بین رفته است. آقای آمانو با اینکه معتقد است پاکسازی پارچین در جریان بوده و هنوز متوقف نشده، از وجود "دلایل خوبی" از همکاری جمهوری اسلامی با آژانس خبر داده است. وی علت این ارزیابی را "نفع ایران و نیز جامعه بین‌المللی" در این امر دانسته است.
"دلایل خوب" آقای آمانو از آنجا سرچشمه می گیرد که فشار تحریمها باضافه مدیریت بیمارگونه حکومت، بحران اقتصادی کشور را عمیق‌تر کرده و آن را به سراشیبی نابودی کشانده است. در این صورت تصور می رود، "رهبر" به فکر چاره خواهد بود.
پیشتر، جمهوری اسلامی از بازدید سایت پارچین جلوگیری کرده بود، اما این بار، صالحی ضمن تکذیب پاکسازی سایت مزبور ابراز امیدواری می کند که در دور آتی مذاکرات با نمایندگان آژانس که در 13 دسامبر ( 23 آذر) صورت می گیرد و به خاطر " قدم مثبتی" که رژیم برداشته، "چارچوب همکاری درباره موضوع بازدید از پارچین مشخص شود".
با این حساب، حتی اگر" رهبر" هم قصد داشته باشد ذره ای از جام زهر هسته ای را بنوشد، نشانه های امیدواری وی به گول زدن آژانس آشکار است. بی جهت نیست که آمانو با همه "دلایل خوبی" که دارد، می گوید: "همزمان وضعیت بسیار دشوار و نگران‌کننده است."
در حالیکه دولت اوباما خواستار این می شود که رژیم اورانیوم غنی‌شده با درصد بالای خود را به خارج منتقل کند و فعالیتهای مرکز اتمی فردو را نیز به حالت تعلیق درآورد، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی برای سختتر کردن تحریمهای کنونی علیه جمهوری اسلامیایران هستند. بنا بر برخی گزارشها، در چارچوب طرحی که بررسی میشود، رژیم ایران از تجارت با بیشتر کشورهای دنیا محروم میشود، صنعت نفت، کالاهای وارداتی و داراییهای آن در خارج، از دیگر بخشهایی هستند که گفته میشود در رشته تحریمها مزبور هدف قرار گرفتهاند.
رهبر باید یا جام زهر هسته ای با تاثیرات تاخیری را بنوشد و یا جام زهر سقوط و تباهی بی درنگ را!لیلا جدیدی
  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر