۱۳۹۱ آذر ۱, چهارشنبه

در دفاع از مردم فلسطین، قربانیان جنگ طلبی





بمباران غزه توسط سلاحهای سنگین اسرائیل طی 7 روز به کشته و زخمی شدن صدها نفر از فلسطیتیان محروم این منطقه انجامیده است. دولت اسرائیل در جنگی ناعادلانه به بهانه ضربه زدن به حماس و نفاط استراتژیک این سازمان، مردم بی دفاع نوار عزه را هدف قرار داده و باعث بی خانمانی و آوارگی مردم شده است.
مردم فلسطین که حماس و جمهوری اسلامی در پشت آنها برای قدرت نمایی در برابر دولت جنگ طلب اسرائیل سنگر گرفته اند، قربانیانی هستند که هیچ کدام از دو طرف خواهان ایجاد ارامش و صلح برای آنها نیستند. کشتار مردم بی دفاع فلسطین از طرف دولت جنگ طلب اسرائیل محکوم است. دولت اسرائیل با محروم کردن مردم فلسطین از حقوق خود و مانع شدن برای تشکیل کشور مستقل فلسطین، هیچ گامی در جهت صلح بر نداشته و زمینه را برای قدرت طلبی و سازماندهی بیشتر نیروهای جنگ طلب مهیا می سازد.
در این میان رهبران حماس و حزب الله بر نقش جمهوری اسلامی در ارسال سلاح و موشک تاکید می ورزند. دولت اسرائیل بر اساس این موضع گیریها بر نقش تحریک کننده حکومت ایران انگشت می گذارد.
رویکردها و سیاستهای رژیم ولایت فقیه در منطقه نه تنها به نفع مردم فلسطین نیست بلکه هیچ راهکاری برای رسیدن به صلحی عادلانه را پیش رو ندارد. از سویی دیگر مواضع اتخاذ شده سران جمهوری اسلامی و دخالت ماجراجویانه آنها نه تنها هیچ سودی به نفع مردم ایران ندارد بلکه دامن زدن به بحران و تداوم سیاست جنگ طلبی رژیم است.
لاریجانی رئیس مجلس رژیم روز سه شنبه 30 آبان بر دخالت جکومتش در مساله فلسطینیان تاکید کرد. وی خطاب به اسرائیل گفت:«مقاومتی که از سوی فلسطینیان شاهد آن در منطقه هستیم بخش کوچکی از قدرت ایرانیان است.»  وی تاکید کرد که «قدرت نظامی فلسطینیان از قدرت نظامی ایران است.»
از سویی دیگر، معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، گفت:«همه سلاحهای موجود در باریکه عزه، از فشنگ تا موشک ساخت ایران و متعلق به ایران است.»
بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا 30 آبان، به نوشته العالم، دبیر کل حزب الله لبنان بر نقش جمهوری اسلامی و سوریه در میلیتاریزه کردن نوار عزه تاکید کرد. وی در برابر چگونگی رسیدن سلاح به نوار عزه گفت:«نقش جمهوری اسلامی ایران و سوریه در این موضوع کاملا مشهود است.»
دیکتاتوری ولایت فقیه در حالی که بی رحمانه و با شقاوتی بی نطیر مردم ایران را سرکوب و مخالفان خود را به زنجیر و اعدام می کشاند، نمی تواند در مسیر مبارزه مردم فلسطین نقشی مترقی و در جهت صلح پایدار به سود مردم فلسیطین داشته باشد. دخالتهای جمهوری اسلامی در رویدادهای منطقه و ارسال موشک و سلاح و پول به حزب الله و حماس در جهت حفظ قدرت خود و ادامه بحران است. زیرا این رژیم تنها در بحران می تواند شناور باشد و مدتی دوام بیاورد.
زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر