۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

اقتصادی نابسامان، حکومت فاسد






روز پنجشنبه 18 آبان، پاسدار محمود احمدی نژاد در اندونزی با گفتن حرفهایی که در قد قواره اش نیست، بار دیگر خود را مسخره مردم کرد. در حالی که قتل ستاربهشتی، وبلاگ نویس شجاع  موجی از نفرت در ایران و جهان را برانگیخت،  احمدی نژاد در سخن پراکنی اش ددموکراسی را «آخرین دستاورد بشر» و شیوه شناخته شده برای «استقرار زمامدار صالح» دانست.
خوشبختانه عقب افتادگان و لمپنهای حامی ولایت فقیه  هم دیگر حنایشان رنگی ندارد تا قادر باشند دیکتاتوری ولایت فقیه را به عنوان دموکراسی که احمدی نژاد آن را قله دستاورهای بشری دانسته، قالب کنند.
گماشته نافرمان ولی فقیه در حالی ابراز دانش نسبت به موضوع دموکراسی نمود که همقطارانش او را به تخلف و بالاکشیدن میلیاردها دلار پول حاصل از فروش نفت متهم کرده اند. بر اساس خبر رسانه های حکومتی، دادستان دیوان محاسبات از تشکیل حدود 2 هزار پرونده تخلف از طرف دستگاههای اجرایی در رابطه با اجرای بودجه سال 1389 خبر داد. همچنین بر اساس  اعلام گزارش مجلس پیرامون تفریغ بودجه سال 1389، بیش از 12.5 میلیارد دلار از پول نفت به خزانه کشور واریز نشده است. دیوان محاسبات مجلس تا کنون چندین بار از گم شدن بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت خبر داده است. دیوان محاسبات اعلام کرده که این مبلغ صرف کسری بودجه دولت شده است. در فقدان دموکراسی و نهادهای مستقل قضایی و نهادهای مشارکت مردمی، دزدیدن پول حاصل از فروش ثروت طبیعی ملی، منبعی برای حفظ دیکتاتوری و حکومتداری است. موضوع مورد مشاجره چاپیدن اموال عمومی نیست بلکه اندازه و چگونگی آن مورد مشاجره حکومتیان است. مجلس نشینان به دولت احمدی نژاد اعتراض کردند که چرا کسر بودجه را از راه 12.5 میلیارد از مازاد درآمد فروش نفت حل کرده است و باید کسری بودجه را از طریق مجوز مجلس جبران می کرد. به هیچ گرفتن قوه مقننه از طرف احمدی نژاد به این تخلفها و چاپیدنها رنگ می بخشد نه اصل چاپیدن درآمدهای عمومی و برای همین است که حکومت ایران یکی از فاسدترین حکومتها است.زینت میرهاشمی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر