۱۳۹۱ آبان ۲۱, یکشنبه

وعده های احمدی نژاد اندر خَم یک کوچه






طول عُمر طرح آتیه فرزندان چون طرحهای دیگر احمدی نژاد به هاله نوری می رسد که وی را گاهی اوقات احاطه می کند. بر اساس طرح فوق، باید به هر نوزاد، یک میلیون تومان از طرف دولت پرداخت می شد. این طرح در سال 88 اعلام شد و بعد از مدتی پولهایی هم که ریخته شده بود همان وقت از حساب نوزادان پس گرفته شد.
مخبر کمیسیون اجتماعی وقت مجلس، جواد زمانی، ضمن این که طرح فوق را دلخوش کردن مردم دانست از بازپس گیری این پولها خبر داد. روز شنبه 20 آبان، مشاور احمدی نژاد بار دیگر  سخن پراکند و گفت؛ هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است. وی عملی شدن طرح پرداخت یک میلیون تومان به هر نوزاد را دوباره وعده داد. این وعده در سال 88 زمانی که جیبهای حکومتیان با درآمدهای کلان ناشی از فروش نفت پر بود داده شد و با توجه به وضعیت فعلی، طرح دوباره این شعار برای فریب مجدد مردم است.
یکی از مجلس نشینان به نام شهریاری روز آدینه 19 آبان از وضعیت نابسامان بهداشت و درمان آمارهایی داد. وی گفت:«طبق برنامه پنجم توسعه باید شاخص پرداخت هزینه های سلامت توسط مردم به زیر 30 درصد کاهش می یافت. اما ما رو به عقب حرکت کرده ایم و در 3 سال گذشته، سهم مردم از هزینه های سلامت از 54 درصد به بالای 70 درصد افزایش پیدا کرده است.» این مجلس نشین به وضعیت نابسامان بهداشت و درمان در حکومت ولایت فقیه اعتراف کرد و گفت در زمینه عدالت در سلامت، ایران «بعد از افعانستان، بدترین کشور در منطقه است».
روزنامه مغرب در گزارشی وعده های دولت احمدی نژاد را به طور متوسط 473 طرح شمارش کرده و می نویسد که «تاکنون فقط 28 درصد از آن وعده های محقق شده است.» این وعده هایی که این روزنامه به آن اشاره کرده و از طر لطف به حکومت 28 درصد آن را محقق شده می داند مربوط به 7 سال وعده های احمدی نژاد است.
در رویدادی دیگر، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از عدم اجرای طرح بیمه زنان خانه دار صحبت کرد و گفت «اجرای این قانون اندر خم یک کوچه باقی مانده است.»زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر