۱۳۹۱ آبان ۱۴, یکشنبه

حمایت از خواست زنان زندانی سیاسی




نسرین ستوده، وکیل زندانیان سیاسی از روز 26 مهر در اعتصاب غذا به سر می برد. همچنین 9 نفر از زنان زندانی سیاسی در زندان اوین از روز سه شنبه 9 آبان در اعتراض به رفتارهای توهین آمیز ماموران در داخل بند زنان، دست به اعتصاب غذا زدند.
علیرغم اعتراض نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر و فعالان سیاسی و اجتماعی ایرانی، نسرین ستوده در شرایط نامساعد پزشکی و بهداشتی به سر می برد. خانم نسرین ستوده به جرم به عهده گرفتن وکالت زندانیان سیاسی در زندان به سر می برد. ستوده به دلیل فعالیت برای حقوق انسانها جایزه حقوق بشر آندره ساخاروف را صاحب شد. احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خواستار آزادی نسرین ستوده شد.
وضعیت زندانیان سیاسی در سیاهچالهای رژیم در سراسر ایران بسیار غیر انسانی و فاجعه بار است. بسیاری زندانیان در شرایط غیر بهداشتی و درمانی از بیماریهای سخت رنج می برند. عدم مداوای زندانی بیمار و آماده سازی شرایط برای حذف فیزیکی او، از شیوه های غیر انسانی و ضد بشری جمهوری اسلامی است که در سالهای اخیر افزایش یافته است. در سیاهچالهای رژیم ولایت فقیه هیچ استانداردی وجود ندارد. هر ماموری خصلت جنایتکاری بیشتری از خود نشان دهد در بارگاه ولایت فقیه جایگاه  برتری خواهد داشت. مانند جنایتکار مزدور سعید مرتضوی که مدال افتخار در میزان جنایت خود در کهریزک را با رسیدن به مقام مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی دریافت کرد.
رژیم در شرایط کنونی با استفاده از وضعیت بحرانی در روابط بین المللی، در زندانها دست به فشار و آزار زندانیان می زند. تعداد بسیاری از زندانیان به اعدام محکوم شده اند. پخش اخبار در باره نقض حقوق بشر و اعمال شکنجه زندانیان تا حد مرگ، ابعادی بین المللی گرفته است. احمدی نژاد با دستگیری جوانفکر، هوس بازدید از زندان اوین را نمود. تقاضای وی از طرف صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه «مصحلت» تشخیص داده نشد. احمدی نژاد در نامه اش خواستار بازدید و دادن گزارش بازدید خود از وضعیت زندان به مردم شده است. موضوع بازدید از زندان اوین هم از شعارهای پوچ و عوامفریبانه احمدی نژادی است که خریداری ندارد.زینت میرهاشمی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر