۱۳۹۱ آبان ۱۵, دوشنبه

قدرت نمایی خامنه ای این بار هم دردسر ساز شد




همانطور که انتظار می رفت، فرمان خامنه ای به خفه شدن سران سه قوه حکومتی، نه تنها دردی از او درمان نکرد، بلکه سر زخمهای دیگری را نیز گشود. به جریان افتادن طرح سوال از رییس جمهور به مجلس و درگیری پیرامون آن با مضمون پیروی و یا سرپیچی از فرمان رهبر، باب تازه ای از بحران را برای وی گشوده است.
پس از اینکه خامنه ای از سران سه قوه حکومت خواست "مچ گیری" نکنند و یا به عبارت دیگر، سرپوش بر اختلافات گذاشته و آنها را از مردم پنهان کنند، آنها با نامه نگاری به وی به ظاهر اعلام حلقه به گوش بودن وی را کردند، اما می دانستند که در عمل نخواهند توانست بدان التزام داشته باشند. رییس جمهور دست نشانده ولی فقیه حتی برای نشان دادن این امر، شرط و پیمان نیز برای خامنه ای گذاشت.
در اولین رویداد مربوط به بی مقدار شمردن عتاب و خطاب خامنه ای، لاریجانی، رییس مجلس ارتجاع برای بردن طرح سوال از رییس جمهور به مجلس مشتاقانه و بی صبرانه دست به اقدام زد.در مقابل، غلامعلی حداد عادل، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس، همراه با برخی دیگر از اعضای شاخص این فراکسیون به رایزنی با نمایندگانی که طرح سوال از رییس جمهور را امضا کرده بودند، پرداختند. در نهایت 102 امضا به 77 امضا رسید که یک چهارم حد نصاب را در بر داشت و طرح به مجلس رفت. در این جا بود که عده ای به بهانه حرف "رهبر"، تهدید به ترک مجلس کردند.
مهدی کوچکزاده، عضو فراکسیون اصولگرایان، تاکید کرد که "مقام معظم رهبری در فرمایشات خود دستور دادهاند که طرح سووال انجام نشود".لاریجانی در پاسخ گفت "ما مطابق آیین نامه رفتار می کنیم"، اما کوچک زاده مجلس را در میان حرفهای او ترک کرد. لاریجانی نیز شیادانه پتک اصولگرایی را بر سر وی زد و گفت "اصولگرایی یعنی احترام گذاشتن به قوانین" و تاکید کرد: "انتساب اعمال خودمان به رهبری در این زمینهها کار درستی نیست و مجلس مختار است."
نادر قاضیپور، نماینده رژیم از ارومیه هم بر آتش افروخته شده هیزم ریخته و اصرار کرد که احمدی نژاد باید در صحن علنی حاضر شده و "اسامی خائنین را اعلام و قوه قضاییه با آنان برخورد کند".
اما زاکانی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از لاریجانی، حرف آخر و واقعی را زد. وی گفت: "طرح این سوال مشکلی را رفع نمیکند، بلکه منشا یک اختلاف است و بیشتر جنبه سیاسی دارد."
خامنه ای تلاش کرد خفقان در جامعه را به خفقان در زیر دستان خود نیز تسری دهد، اما این بار هم قدرت نمایی برایش دردسر ساز شد. او با تلاش در ساکت کردن آنها و به خیال خود در صندوقخانه کردن بحران سهمگینی که رژیم را در بر گرفته، باز هم بد را به سوی بدتر مدیریت کرد. از این به بعد سیرک تازه ای مبنی بر اینکه منظور "رهبر" چه بود و چه نبود به راه می افتد که خامنه ای دلقک افتخاری آن خواهد بود.لیلا جدیدی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر