۱۳۹۱ آبان ۲۸, یکشنبه

آخوند فسیل جعفرشجونی!شما خبرنگارها خیلی انگشت می‌کنید به بلا ملا ‌ها


اعتماد نوشت: جعفر شجونی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه است و برخلاف نامداران این حزب راست سنتی مانند حبیب‌الله عسگراولادی و اسدالله بادامچیان هرگز رابطه صمیمانه‌یی با هاشمی‌رفسنجانی ندارد. او از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌آمد اما این روزها مانند هم‌کیشان اصولگرای خود می‌گوید که نباید به احمدی‌نژاد کاری داشت تا دوره ریاست‌جمهوری‌اش به پایان برسد. شجونی در 21 آذر 1388 در تجمعی که در مدرسه مروی و تحت عنوان اعتراض به پاره کردن عکس امام خمینی برگزار شد به افرادی که آنها را «دشمنان جنایتکار انقلاب» خواند هشدار داد که «اگر آقا لب ‌تر کند خرخره‌شان را می‌جویم.» با او درباره طرح سوال از رییس‌جمهور گفت‌وگو کرده‌ایم.

حاج آقا نظرتان درباره طرح سوال از آقای احمدی‌نژاد چیست؟

با این سوالات به اختلاف‌ها دامن نزنید. این کارهاتون فایده نداره.

ما که کاری نکردیم. مجلس طرحی تصویب کرده که آقای احمدی‌نژاد باید برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس بیاید.

من نمی‌دونم. اگر نماینده‌ها حق سوال دارن بدون سر و صدا این کار رو بکنن اگر حق سوال نیست... حالا یا سوال جنجالیه، سوال زیر سوال بردن، اختلاف سازه و نباید این کار رو بکنن.

یعنی معتقدید نمایندگان نباید از آقای احمدی‌نژاد سوال بپرسند؟

باید قائل به سخنان رهبری باشیم که سوالات نباید زننده باشد.

اما رهبری که درباره سوال از رییس‌جمهور مطلبی را بیان نکردند.

ما می‌فهمیم که آقا وقتی این‌طوری میگن نباید سوال بکنند دیگه. در شرایط فعلی نباید نظام زیر سوال بره. یک قوه‌یی نباید زیر سوال بره.

یعنی معتقدید این اقدام مجلس برخلاف هشدار رهبری نظام است؟

نه. اون قصه نامه‌پراکنی بود که خیلی چیز بدی بود. اما حرف من اینه که اگه سوال حق نمایندگان است مثل بچه آدم سوالشون رو بپرسن.

اما نامه‌نگاری‌ها را که آقای احمدی‌نژاد شروع کردند. ایشان در جواب نامه محرمانه آیت‌الله آملی‌لاریجانی نامه غیر محرمانه نوشتند...

خب باشه. ما الان با احمدی‌نژاد نمی‌خواهیم دعوا کنیم تا این مدتی که از ریاستش مانده تمام شود.

با این نگاه شما، قوه مقننه کشور نباید وظیفه قانونی خودش را عمل کند تا ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد تمام شود و آرامش به کشور برگردد؟

به عقیده من سیاست نظام، سیاست تعمیر و نگهداری است. نظام به دنبال تغییر قطعه نیست.

‌آقای شجونی با توجه به گذشت هفت سال از دولت‌داری آقای احمدی‌نژاد چه ارزیابی‌ای از عملکرد ایشان دارید؟

خداوکیلی من نفهمیدم این سوالات ریشه‌زنی، این سوالات نمی‌دانم زیر سوال بردن، این سوالات شما چیه.

حاج آقا ما قصد آسیب‌شناسی داریم.

آسیب چی رو بشناسید شما آخه... حالا نشناسید. چی میشه مگه. شما خبرنگارها خیلی انگشت می‌کنید به بلا ملا ‌ها.

آقای شجونی رسالت ذاتی رسانه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی افکار عمومی است.

تو به این کارها چیکار داری. برو کارت رو بکن و پولت رو بگیر. اگر زن داری که برو به زندگیت برس اگر هم نداری برو بگیر. به همکارت هم گفتم بره شوهر کنه. برید پی زندگیتون. دنبال چی می‌گردین آخه شماها. مگه حتما باید درباره همه چی سوال بکنید شماها.

حاج آقا همین سوال پرسیدن یک بخش از کاری است که انجام باید بدهیم.

خدا می‌دونه که بعضی از شما خبرنگارها شیطانید. چه کارهایی با ما کردن. یارو اومده از قول من نوشته که آقای شجونی گفته اگر مرغ پیدا نمیشه مردم بادمجان بخورن. بر پدر دروغگو لعنت. من کی گفتم این حرف رو. ما آزرده‌خاطر شدیم از دست بعضی خبرنگارها.

آقای شجونی من سوالم درباره مرغ و بادمجان نیست. درباره اختلافات اصولگرایان با آقای احمدی‌نژاد است. ارزیابی شما از دولت‌داری آقای احمدی‌نژاد چیست؟

من هیچ اطلاعی از روند مجلس و این طرحی که می‌گویید ندارم که آیا نمایندگان حق سوال از رییس‌جمهور را دارند یا ندارند.

من طرح سوال از آقای احمدی‌نژاد را نمی‌گویم عملکرد آقای احمدی‌نژاد را سوال پرسیدم.

آنها هر وقت سوال کردند احمدی‌نژاد هم جواب میده. اصل تز کلی نظام این نیست که قوا به جان هم بیفتند.

آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند که اگر به مجلس بیایم ناگفته‌هایم را خواهم گفت.

خب بگه. مگه کی هست که بگوید یا نگوید. ما یک وقتی بالای ابر نشستیم و داریم حرف می‌زنیم می‌گوییم آقا این نظام که الان تقریبا پیشوای همه نهضت‌های اسلامی است نباید توش التهاب بشود.

حاج آقا ایران پیشواست واقعا؟

ایران پیشوای همه نهضت‌هاست.

کدام نهضت‌ها؟

قبل از اینکه امام بره جماران به لیبی و مصر رفتم و برای امام پیام آوردم. امام چند سال جماران بود؟ والله قبل از اینکه امام بره جماران من برایش پیام آوردم که جوان‌ها میگن رهبر ما امام است. آن وقت انورسادات همه‌کاره بود. چهار بار هم لیبی رفتم. جوون‌های اونا می‌گفتند که پیشوا و رهبر ما امام است، منتها یه مشت آدم نفهم تو ایران میگن که نه آقا این بیداری انسانی و یکی میگه بیداری پوله. همین‌طوری حرف مفت می‌زنن. بنده رفتم تو نماز جمعه مصر. خدا می‌داند مردم ریختن سر و کله منو می‌بوسیدن و می‌گفتن سلام ما رو به امام برسان. من وقتی آمدم ایران، امام از بیمارستان قلب آمده بود خیابان دربند طبقه دوم یک ساختمان. به امام گفتم که امام نهضت تو به همه کشورهای اسلامی رفته. مردم مصر و لیبی خوشحالند که شاه را بیرون کردید. من گفتم که اینها آتش زیر خاکسترن و بالاخره قیام می‌کنن که امام گفت ان‌شاءالله و دعا کن. این مال زمانی است که امام جماران هم نرفته بود. که یه هفته بعد اون دو تا اتاق توی جماران را من برای امام پیدا کردم. همین الان عکس امام و رهبری رو شما توی بحرین می‌بینید. حالا شما هی بگید که نه، ایران رهبر نیست و ایران پیشوا نیست.

ما که چنین حرفی نزدیم آقای احمدی‌نژاد گفتند بیداری انسانی.

اشتباه می‌کنه احمدی‌نژاد. ما اصلا به اون چی کار داریم. بذارید تا سه ماه دیگه بره پی کارش.

حاج آقا شما که حامی سرسخت آقای احمدی‌نژاد بودید.

بنده طرفدارش بودم. الان هم میگم که احمدی‌نژاد به آرمان‌های امام خیانت نکرده.

پس چرا می‌گویید آقای احمدی‌نژاد سه ماه دیگه برود.

احمدی‌نژاد خیلی کارهای خوبی کرد. کابینه خودش را به روستاها برده، کارهایی کرده که هر رییس‌جمهوری بیاید باید راه احمدی‌نژاد را بره. رییس‌جمهور بعدی هم باید کابینه‌اش را به روستاها ببرد. همین مسکن مهر، هر شهری می‌ریم هست.

اینکه محاسن دولت آقای احمدی‌نژاد از نگاه شماست. نقطه ضعف‌هایی که باعث شده تا شما بگویید نباید کاری به آقای احمدی‌نژاد داشت، چیست؟

بله همین آقای احمدی‌نژاد به خاطر مشایی و رحیمی، کی و کی پوئن‌های منفی در کارنامه دارد. الان سیاست چیه. این را هم باید مثل بنی‌صدر ردش کرد رفت یا تعمیر و نگهداری‌اش کرد؟ به نظر من باید احمدی‌نژاد را تعمیر و نگهداری کرد.

یعنی اصولگرایان و حاکمیت باید آقای احمدی‌نژاد را تحمل کنند؟

به قول تو بله.

آقای شجونی دولت آقای احمدی‌نژاد ثمرات بیشتری برای کشور داشت یا دولت آقایان هاشمی و خاتمی؟

والا شما هم اگر رییس‌جمهور بشوید با این امکانات کشور همین کارهای هاشمی اینا رو می‌توانستید بکنید. اینا از ارث پدرشون دوزار نیاوردند برای کشور و مردم خرج کنند. اینها همه از پول ملت برای ملت خرج کردند. هیچ‌کس از گور خودش و جد و آبادش پول نیاورده خرج کنه. به شما هم این امکانات رو بدهند، 20 تا وزیر بدهند شما هم می‌توانید همین کارهایی که اینا کردند را بکنید. شق‌القمر نکردن که.

حالا بین این دولت‌ها، کدام یک بهتر کار کردند؟

همین احمدی‌نژاد.

آقای شجونی جنابعالی بارها علیه آقای هاشمی موضع‌گیری‌های تندی داشته‌اید. به واقع مشکل شما با آقای هاشمی به ماجرای زمین‌هایی که مرحوم تولیت به شما پشنهاد دادند، برنمی‌‌گردد؟

نه اون نیست. یه دانشه. من جوان بودم که با ایشان همدوره و همدرس بودم. خاطراتش را بخوانید 46 جا نقل من رو کرده. بعد هم گفته که ما با آقای شجونی همدرس بودیم اما ایشان در مسائل سیاسی رفت جلو با نواب‌صفوی و فلان ولی آقای بروجردی گفت که نباید در مسائل سیاسی وارد شوید. هاشمی منش خودبزرگ‌بینی و خودفهمی داره.

فکر نمی‌کنید اگر در آن مقطع پول داشتید و زمین‌هایی که مرحوم تولیت به شما پیشنهاد دادند را می‌خریدید الان با آقای هاشمی خیلی مشکل نداشتید.

نه. خریدن و نخریدن مشکل من نیست. من گفتم یکی از کارهایش این بود. یعنی عشق داشت به پول. من اینقدر بدم آمد که آقای تولیت 300 قطعه زمین به من پیشنهاد کرد. اون هم گفت قسط‌هایش را هم می‌دانم می‌دهی به من. من اینقدر از این حرف آقای تولیت ناراحت شدم که گویا یک سماور آب جوش روی سرم ریختن. ناراحت شدم از این حرف. گفتم ما زیر بار شاه و غیر شاه نرفتیم و من زمین نمی‌خواهم. تا من گفتم نمی‌خواهم هاشمی گفت من زمین‌ها رو برمی‌دارم. من از این «من می‌خواهم» تند هاشمی بدم آمد. یه تعارف هم نزد. به خدا اگر فائزه دختر من بودها تو با من همین مصاحبه را نمی‌کردی. شما چهره‌زده شده‌اید. فکر می‌کنی هاشمی مهمه. هاشمی به انقلاب خیانت کرد.

پس چرا امام اینقدر به آقای هاشمی اطمینان داشتند؟

امام به بنی‌صدر و قطب‌زاده هم اطمینان داشت. تو که نوفل لوشاتو نبودی. امام به یزدی و بازرگان و منتظری هم اطمینان داشت. امام که تغییر نمی‌کند این دیگرانند که عوض می‌شوند.

آقای شجونی برخی می‌گویند که شما اموال مصادره‌یی را به نفع خود استفاده کرده‌اید؟

من نماینده امام (ره) بودم. به دستور امام(ره) آمدیم کاخ‌ها را رسیدگی کردیم. من یک نفر نبودم که مورد سوال قرار بگیرم. ما 20 نفر آدم خوشنام و متدین کرج را انتخاب و با آنها کار کردیم. فروش اموال و... حتی فروش 13 سگ شاهنشاهی! اینها را انجام دادیم. یک قران پول دست من نبود. ما 500 نفر پاسدار خوب داشتیم. بودجه هم نداشتیم. فقط یک بار نفری 500 تومان به اینها دادیم. اصلا این خبرها نبود. ما نماینده امام(ره) بودیم. ایشان یک عمر ما را می‌شناخت که پاکیم و صافیم. از جیب زن و بچه می‌بردیم در کمیته خرج می‌کردیم.

شما هر وقت درباره آقای خاتمی صحبت کرده‌اید ایشان را خائن نامیده‌اید. دلیل‌تان چیست؟

خاتمی را من خائن می‌دانم. دلیلش هم اقداماتش در ماجرای فتنه است.

اما بسیاری از اعضای موتلفه که مانند شما عضو شورای مرکزی حزب موتلفه هستند مانند آقای غفوری‌فرد و عسگراولادی آقای خاتمی را خائن نمی‌دانند.

قبلا هم گفتم اینها با این حرف‌ها شناسنامه خودشان را باطل می‌کنند.

حاج آقا الان منزل‌تان کجاست؟

به تو چه که خونه من کجاست. خسته‌ام کردی با این سوال‌ها. بهت پیشنهاد میدم بری دنبال زندگیت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر