۱۳۹۱ آبان ۲۶, جمعه

قتل ستار بهشتی «تخلف» نیست قتل عمد و سرکوبی سیستماتیک است






شکنجه و قتل کارگر شجاع، زنده یاد ستار بهشتی توسط مزدوران ولی فقیه، موجی از تنفر در سراسر جهان برانگیخت. از زندانیان سیاسی در سیاهچالهای رژیم تا نهادهای مدافع حقوق بشر و مسئولان تعدادی از کشورهای مختلف جهان این قتل فجیع را محکوم کرده و خواستار روشن شدن آن شدند. بر همین منظر نهادهای زیر امر ولی فقیه کارزاری از دروغ و نیرنگ برای رهایی خود از زیر بار این جنایت ننگین را آغاز کردند که همچنان ادامه دارد.
کمیسیون امنیت ملی مجلس، گزارشی غلط و ضد و نقیض ارایه داد. یکی از مجلس نشینان در اعتراض به سکوت در این مورد می گوید «برخیها می گویند مرگه، برخی می گویند قتلی صورت گرفته است». ابوترابی مجلس نشین در دفاع از «حیثیت مجلس» مدعی می شود «چرا ما این طور رفتار می کنیم؟ چرا رهبری و نظام باید هزینه خطای چند نفر را بدهد؟ اگر چند تا پلیس اشتباه کرده اند چرا باید رهبری هزینه اش را بدهد؟».
پرونده قتل ستار قهرمان جدال باندهای حکومتی را شدت داده است. صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، در مورد برخورد رسانه های متعلق به جناح دولت گفت آنها «شورش را درآورده اند» و تقاضای دیدار احمدی نژاد از زندان اوین را بهانه قرار داده اند. وی این برخورد رسانه های طرفدار دولت را «تلاشی وقیحانه» نامید. لاریجانی به این که عده ای دستگاه قضایی را مقصر می دانند اعتراض کرده و گفت «اگر ماموری تخلف کرده و نیروی انتظامی را بکوبیم صحیح نیست».
لاریحانی در دفاع از خود، چند تن از افراد نیروی انتظامی را مسئول قتل دانست. وی با پررویی تمام مدعی شد که اگر ستار در اثر «اهمال یا شکنجه» به قتل رسیده باشد، «تخلف و جنایت چند مامور بوده» و نباید نبروی انتظامی و قوه قضائیه را تضعیف کرد.
جریان رسیدگی به پرونده قتل ستار بهشتی در دست جنایتکاران دیکتاتوری ولایت فقیه همانند نمایشی می ماند که انتهای آن از پیش روشن است. دستگیری چند مامور و محاکمه آنها در اتاقهای در بسته. در این مورد هم مثل سایر موارد هیچ روزنه ای برای دستیابی به یک دادگاه عادلانه برای رسیدگی به این جنایت و کشف حقیقت باز نخواهد شد.
کشتار، قتل زندانیان سیاسی زیر شکنجه و تجاوز به زندانی از شیوه های رایج در تمامی سالهای دیکتاتوری ولایت فقیه در زندانها بوده است. اگر چه همه ابعاد جنایتهای اعمال شده بر فرزندان مردم ایران تاکنون ثبت نشده، اما آن مقدار از آن که تا کنون از طریق انتشار کتاب، شهادت باقی ماندگان و زندانیان از بند رها گشته و مهمتر از همه شهدایی که اسامی آنها اعلام شده، مدارکی کافی برای محاکمه سران رژیم در دادگاههای ذیصلاح بین المللی با شرکت خانواده های قربانیان و زندانیان سیاسی رها شده از بند را به ثبت رسانده است.
قتل شهید ستار بهشتی «تخلف» یک یا چند مامور نیست. به قتل رساندن ستار بهشتی شیوه ای سیستماتیک و رایج دیکتاتوری ولایت فقیه برای برپا نگهداشتن خیمه عمود نظام است. همه پایوران رژیم و همه نهادهای رژیم در این قتل نقش دارند. نهادینه شدن شکنجه، قتل و حذف مخالفان با فرمان خمینی آغاز گشت و با خامنه ای و انصارش ادامه یافته است. بر همین منظر آمران و عاملان جنایت صلاحیت رسیدگی به پرونده ستارها را هرگز ندارند و خود باید بر صندلی متهم بنشینند.
زینت میرهاشمی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر