۱۳۹۱ آبان ۱۳, شنبه

مأموران اطلاعاتی حکومت ایران ٩ شهروند را درخوزستان بازداشت کردند

برپایه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، در روزهای اخیر مأموران اطلاعاتی ایران در چند شهر استان خوزستان اقدام به بازداشت شهروندان عرب نموده که هویت آنان برای فعالان حقوق‌بشر اهواز معلوم است.

اسامی شهروندان عرب بازداشت‌شده در روز ششم آبان‌ماه به شرح ذیل می‌باشد:
حاج‌مکی حلمی‌زاده ٥٣ ساله از خرمشهر- متأهل، نادر حلمی‌زاده ٤٢ ساله از خرمشهر-متأهل، جاسم خسرجی ٣٣ ساله از خرمشهر، امین خنفری ٢٠ ساله از خرمشهر، هادی ابو عیسی ٣٩ ساله از خرمشهر، هادی راشدی ٤٠ ساله از آبادان-متأهل، مصطفى البوغبيش ٤٢ ساله از آبادان-متأهل، توفیق دورقی ٣٧ ساله از اهواز و علی مزرعه ٤١ ساله از اهواز که در نهم آبان‌ماه بازداشت گردید.

منابع محلی مدعی شده‌اند که موج بازداشت شهروندان عرب خوزستان به سبب برپایی نماز عید قربان مستقل از امام جمعه‌ی انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای در شهرهای یاد شده، است.

همچنین گزارش شده که خانواده‌ی افراد بازداشتی جهت اطلاع از وضعیت فرزندانشان به نهادهای امنیتی مراجعه کرده‌اند اما موفق به کسب اخبار دقیقی از سرنوشت آنان نشده‌اند.

پیشتر آژانس خبررسانی کُردپا هویت سه شهروند عرب را که از سوی نیروهای امنیتی در سی‌ام مهرماه و چهارم آبان‌ماه سال جاری بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات اهواز منتقل شده بودند، منتشر کرد.

علی صیاحی، عبود منبوهی و جبار عبیات از شهروندان عرب ساکن بخش حمیدیه بودند که از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات اهواز منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر