۱۳۹۱ آبان ۲۵, پنجشنبه

تحقیق در باره چگونگی مرگ ستار بهشتی باید جدی و مستقل باشد


سازمان گزارش‌گران بدون مرز اعلام کرد که با احتیاط و نگرانی از انجام تحقیق و بررسی دستگاه قضایی ایران در باره مرگ ستار بهشتی استقبال می‌کند.
این سازمان در بیانیه خود خاطرنشان کرده که "باید همه حقایق در باره مرگ ستار بهشتی روشن شود. تحقیق و بررسی اعلام شده از سوی دستگاه قضایی، نباید برای خاک به چشم پاشیدن و نهان کردن حقیقت بکار گرفته شود و یا تنها هدفش کارزاری تبلیغاتی برای نفی روشنگری‌هایی باشد که در این باره در سطح ملی و بین‌المللی انجام شده است. در روزهای اخیر گفته‌های برخی از مقامات مسئول جمهوری اسلامی، اطلاعات متناقض و تکان دهنده‌ای را بر مجموعه ابهاماتی که در باره مرگ و به خاک سپری پیکر ستار بهشتی وجود داشت، اضافه کرده است. گزارش‌گران بدون مرز همچنان بر درخواست خود مبنی بر تشکیل کمیسیون تحقیق و بررسی مستقل در باره چگونگی مرگ ستار بهشتی به هنگام بازداشت تاکید دارد. "
گزارش گران بدون مرز با اشاره به سخنان مسئولین درباره مرگ ستار بهشتی افزوده است:به نظر می‌رسد که مقامات مسئول در پی یافتن "علت طبیعی و دیگری" برای مرگ این وبلاگ نویس هستند. در این باره محسنی اژه‌ای می‌گوید " به گفته شاهدان متهم در مدتی که در اوین بوده اظهار خستگی و کوفتگی می‌کرده، طبق گفته ماموران ستار بهشتی پس از این که اعلام می‌کند قلبم سنگین شده است به بهداری اوین رفته و مورد معاینه قرار می‌گیرد در این رابطه دکتر وی اعلام می‌کند که مطلب خاصی در مورد مساله قلبی مشاهده نشد، اما قرص قلب به او داده شد و فکر می کنم مشکل عصبی داشته باشد و بهتر است که دکتر اعصاب نیز او را معاینه کند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر